PENERAPAN MODEL PEMBELAJARAN CTL (CONTEXTUAL TEACHING AND LEARNING) UNTUK MENINGKATKAN MINAT DAN PARTISIPASI BELAJAR MAHASISWA

Novi Mayasari, Maya (2016) PENERAPAN MODEL PEMBELAJARAN CTL (CONTEXTUAL TEACHING AND LEARNING) UNTUK MENINGKATKAN MINAT DAN PARTISIPASI BELAJAR MAHASISWA. Jurnal Ilmiah Pendidikan Matematik, 4 (2). pp. 122-126. ISSN 2477-4995

[img] Text
846-1565-1-SM.pdf

Download (90kB)

Abstract

Abstract: This research is a Classroom Action Research (CAR) which is meant to understand whether or not the implementation of CTL Model can improve student’s interest and participation in learning of First year students of Calculus 1 class in their first semester of IKIP PGRI Bojonegoro in academic year of 2015/2016. The result shows that the application of CTL model can improve student’s interest and participation in learning of first year students in Calculus 1class in IKIP PGRI Bojonegoro in academic year of 2015/2016. Key Words: CTL model of learning, Interest and participation of learning Abstrak: Penelitian ini merupakan Penelitian Tindakan Kelas (PTK) yang dilakukan dengan tujuan untuk mengetahui apakah Penerapan model Pembelajaran CTL dapat meningkatkan Minat dan Partisipasi belajar Mahasiswa Tingkat I Semester I pada Mata Kuliah Kalkulus I di IKIP PGRI Bojonegoro Tahun Ajaran 2015/2016. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa model pembelajaran CTL dapat meningkatkan Minat dan Partisipasi Belajar Mahasiswa tingkat I semester I pada mata kuliah Kalkulus I di IKIP PGRI Bojonegoro Tahun Ajaran 2015/2016. Kata kunci: Model Pembelajaran CTL, minat dan partisipsi mahasiswa

Item Type: Article
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Faculty of Engineering, Science and Mathematics > School of Mathematics
Depositing User: Unnamed user with username novimaya
Date Deposited: 24 Jun 2020 07:26
Last Modified: 24 Jun 2020 07:26
URI: http://repository.ikippgribojonegoro.ac.id/id/eprint/473

Actions (login required)

View Item View Item